6 Nisan 2012 Cuma

Lezzetli balık olsun :)Bu sefer fırında (ister folyoda, ister kağıtta olsun :))




Canım fena halde deniz balığı çekmekte ;)
Kızartmanın tadı bir başka, kalorisi bol ama gel gör ki yapışmadan dağıtmadan tabağa koyması pek bi zor.
Bende fırına atmaya karar verdim. balıkçıdan 2 tane orta boy deniz çipurası seçtik .Kararsız bir tip olan ben kağıttamı ,aleminyumda mı yapayım die düşüneceğime 1ini yağlı kağıtta diğerini aliminyum folyada yapmaya karar verdim :)

  • önce balıkları tuzladım (balıklar baya tuzlu olduğundan :))) tuzu az tutttum :)))
  • 1. balığı folyoya koydum ortasına ince ince doğranmış sarımsakları, kereviz ve sarımsaktan, serpiştirdim. Biraz da renk katsın die minik küp küp havuç ekledim :) 
  • 1 kaç damla limon sıkıp ,bir dülimi de üstüne yerleştirdim 
  • onun üstüne bir adet defne yaprağı da koydum.
  • Söyle bir baktım veee Kapkara biberlerimi (değirmende öğütüp) balıklarımın üstüne serptim.
  • Birazda zeytin yağı ekleyip balığıma sevgiyle baktıktan sonra folyoyu güzelcene kapattım :)))
     * Yağlı kağıttaki balığımı da aynı işlemleri tekrarlayıp fark olarak ;


  • Biraz biberiye ve rezene tohumu ekledim 
  • Limon yerine bir dilim portakal koydum ( limon damlası aynı  sadece portakal dilimi farklı !!!)
  • Birde bu balığım kendi yağıyla pişsin tüm baharatlarımın aromasını alsın istedim ;)
  • 200 derecede 20 dak pişirdik (ben üstlerini açıp bi 5 dak daha pişirdim )zevkinize göre takılın :)
      Yanına harika bir salata yaptık :)

  • Bol semizotu , roka, maydanoz ,tere, yeşil soğan ,kuru soğan, nane,kıvırcık marul, minik turplar (yuvarlak yuvarlak doğradık :), Mutlaka minik çery domateslerden ekledik :)
  • tuz , limon ,ve 2 çay kaşığı hardalı güzelcene çalkaladık salatanın üstüne ekledik bir güzel karıştırdık :)
  • Üstüne yağlı sert koyun peyniri rendeledik 
  • Yeşil ve siyah zeytinleri attık .
  • Kapari varsa oda süper bir lezzet katıyo ;)
  • Görüntüsü muhteşem tadı nefisti
2 balık ta muhteşem oldu ben galiba portakal dilimli ve rezeneli olanı biraz daha farklı ve aromatik buldum (bayılırım farklı tatlar yaratıp mutlaka sevdiklerimle yemeye :)

  • Ekmeklerimizi kızartma makinesinde attıktan sonra üstüne bir güzel tereyağ da sürdük :)
                                  Acı şalgamımızla beraber yaş rakımızı baş köşeye koyduk :)))

                                                          Yuvarlansın kadehler,
                                                          Gelsin sohpetler, 
                                                          Gitsin bütün dertler
                                                          Aşkla dolsun gönüller :)

  • rakı balık keyfimizin sonlarına doğru minik güveç kaplarına tahin helvasını çevizle karıştrırp fırına verdik :)
  • kısa sürede tatlımız da hazırdı .Harika kokusu ile sofraya kondu. anında yendi ,silindi süpürüldü :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder